سرفیس بوک استوک

سرفیس بوک استوک یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد خرید لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی دارند. این سری از سرفیس با گرافیک خوب و قابلیت تبدیل شدن به تبلت نیاز های متنوع کاربران را برطرف میکند. برای خرید سرفیس بوک استوک با مناسب ترین قیمت می توانید یا کارشناسان ما در ارتباط باشید. تمامی دستگاه های ما سالم و بدون هیچ گونه ایراد فنی و ظاهری بوده و تا 6 ماه گارانتی تعویض دارند.

طراحی و کیفیت ساخت سرفیس بوک (استودیو) استوک

طراحی و کیفیت ساخت سرفیس بوک استوک

مایکروسافت سرفیس بوک استوک با طراحی منحصر به فرد و جذاب خود، توجه زیادی را جلب می کند. یکی از ویژگی های بارز این لپ تاپ، لولای چرخان آهنربایی آن است که امکان تغییر حالت نمایشگر را فراهم می آورد. این لولا به شما این امکان را می دهد که دستگاه را به صورت لپ تاپ یا تبلت استفاده کنید، که به نوبه خود، تنوع و کاربردپذیری بیشتری را به همراه دارد.
با این حال، لازم به ذکر است که نمایشگر این دستگاه جدا نمی شود، بنابراین حتی در حالت تبلت نیز با وزن تقریباً 1.8 کیلوگرم مواجه خواهید بود. این ممکن است در استفاده های طولانی مدت باعث خستگی دست شود. اما به عنوان یک لپ تاپ، وزن آن مناسب و متعادل است. این ویژگی می تواند برای کسانی که قصد طراحی یا استفاده های مشابه را دارند، بسیار مفید باشد. همچنین، می توان نمایشگر را به صورت صاف روی میز قرار داد و از آن بهره برد.
لولای به کاررفته در این دستگاه به شما امکان تنظیم زاویه نمایشگر را نیز می دهد. به عنوان مثال، می توانید آن را به حالت استیج تنظیم کنید تا تماشای ویدئوها یا بازی کردن لذت بخش تر شود. کیفیت این لولا بسیار بالا است و اعتماد به نفس لازم را به کاربر می دهد، بدون نگرانی از سست شدن آن در طول زمان.
ظاهر دستگاه زیبا و مدرن است، با لبه های گرد و طراحی نقره ای منحصر به فرد. استفاده از ترکیب آلومینیوم و منیزیم در ساخت بدنه، به بهبود حس کار کردن با این دستگاه کمک کرده است. همچنین، لوگوی براق مایکروسافت روی لپ تاپ به خوبی نمایان است. این دستگاه از قلم لمسی Slim Pen 2 پشتیبانی می کند که می توان آن را از طریق بخش آهنربایی به دستگاه متصل کرده و شارژ کرد.
مایکروسافت ادعا می کند که قلم Slim Pen 2 تجربه ای نزدیک به کاغذ را ارائه می دهد؛ هرچند ممکن است این ادعا در عمل به طور کامل محقق نشود. اما امکانات متنوع قلم و تطابق آن با دستگاه، استفاده از آن را بسیار جذاب و مفید می کند. قلم Slim Pen 2 به صورت جداگانه فروخته می شود و در جعبه دستگاه موجود نیست.
با باز کردن لپ تاپ، با یک طراحی با کیفیت مواجه خواهید شد. حاشیه های نازک نمایشگر و عدم وجود بریدگی روی آن، فضای بیشتری را برای نمایشگر فراهم کرده است. فضای پایین نمایشگر برای تاچ پد و استراحت دست در نظر گرفته شده که به دلیل اندازه مناسب تاچ پد، استفاده از آن بسیار راحت است. تاچ پد با دقت بالا و امکانات مناسب طراحی شده است و بازخوردهای لمسی با ویبره، تجربه کاربری را بهبود می بخشد. امکان تنظیم میزان لرزش تاچ پد نیز وجود دارد.
کیبورد این لپ تاپ نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و تجربه تایپ لذت بخشی را ارائه می دهد. فاصله دکمه ها مناسب است و نور پس زمینه نیز برای کار در شرایط نور کم در نظر گرفته شده است. فضای کیبورد نسبتاً محدود است، اما هنوز هم کار کردن با آن راحت است.
در کنار دستگاه، دو درگاه TypeC تاندربولت 4 و یک جک 3.5 میلی متری هدفون وجود دارد. همچنین، درگاه Surface Connect نیز در این دستگاه حضور دارد. با این حال، تعداد محدود درگاه ها ممکن است برای برخی کاربران کافی نباشد و ممکن است نیاز به تهیه داک مخصوص برای اتصال به نمایشگر خارجی یا استفاده از کارت خوان و درگاه USB استاندارد باشد. این دستگاه از وای فای 6 و بلوتوث نسخه 5.1 نیز پشتیبانی می کند.

نمایشگر سرفیس بوک استوک

سرفیس بوک استوک از یک نمایشگر بزرگ 14.4 اینچی لمسی بهره می برد که امکان استفاده از دستگاه به عنوان تبلت را فراهم می آورد. این نمایشگر از نوع پنل IPS LCD است و به سرعت به حرکات انگشتان واکنش نشان می دهد. همچنین، قابلیت پشتیبانی از 10 نقطه لمسی همزمان را دارد. هرچند که کیفیت نمایشگر در سطح بسیار خوبی قرار دارد، اما بهترین در نوع خود نیست.
نمایشگر با رزولوشن 1600x2400 پیکسل و تراکم 200 پیکسل در اینچ، مصرف انرژی مناسبی دارد و نرخ رفرش 120 هرتزی آن، تجربه کاربری روانی را فراهم می آورد. این نمایشگر حدود 80 درصد از فضای رنگی DCIP3 و 100 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد، که نشان دهنده کیفیت بالای رنگ ها و جذابیت آن برای طراحان است.
کنتراست 1500:1 و روشنایی 500 نیت برای این پنل مناسب است و در شرایط نوری مختلف عملکرد خوبی دارد، اگرچه به کیفیت نمایشگر رقبایی مانند مک بوک پرو 2021 نمی رسد. به دلیل روکش براق نمایشگر، در محیط های روشن ممکن است بازتاب های آزاردهنده ای مشاهده کنید.

عملکرد سخت افزاری سرفیس بوک استوک

سرفیس بوک استوک در دو مدل با پردازنده های Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل عرضه شده است. در دیجیاتو مدل Core i7 را بررسی کردیم که با 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 512 گیگابایت حافظه SSD همراه است. با توجه به قیمت بالای این لپ تاپ، انتظار می رفت که پردازنده ای قدرتمندتر در آن به کار رفته باشد.
برای بررسی سرعت حافظه SSD، از تست CrystalDiskMark استفاده کردیم. حافظه SSD از نوع PCIe نسل سوم است و حدود 40 گیگابایت از آن به طور پیش فرض توسط سیستم اشغال شده است. نتایج تست نشان دادند که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به ترتیب حدود 2300 و 1200 مگابایت بر ثانیه است. این ارقام برای یک لپ تاپ رده بالا و گران قیمت قابل قبول نیستند و حتی به رده بهترین حافظه های SSD نسل سوم PCIe نیز نمی رسند. رقبای مشابه این لپ تاپ با قیمت مشابه یا کمتر، از حافظه SSD نسل چهارم PCIe با سرعتی تا دو برابر بیشتر بهره می برند. همچنین، حافظه های SSD نسل جدید عملکرد بسیار بهتری دارند.
برای ارزیابی عملکرد پردازنده چهار هسته ای Core i711370H، به بنچمارک CineBench R23 پرداختیم و نتایج را در دو بخش تک هسته ای و چند هسته ای بررسی کردیم.

سیستم صوتی سرفیس بوک (استودیو) استوک

سیستم صوتی سرفیس بوک استوک

سرفیس بوک استوک از نظر امکانات و کیفیت سیستم صوتی بسیار برجسته است. این دستگاه به اسپیکرهای استریو چهارگانه مجهز است که از فناوری صدای دالبی اتموس پشتیبانی می کند. این اسپیکرها در پخش صدای ویدئوها و موزیک عملکرد فوق العاده ای دارند و صدای بلند و با کیفیتی را ارائه می دهند.
یکی از ویژگی های قابل توجه سیستم صوتی سرفیس بوک استوک ، توانایی تولید صدای فراگیر بدون نیاز به هدفون است. هنگامی که من بازی Metro: Last Light را تجربه می کردم، این ویژگی به طور برجسته ای خود را نشان داد و بدون استفاده از هدفون، قادر به شنیدن صدای شخصیت ها و محیط بازی از مکان دقیق منبع صدا بودم. عملکرد این ویژگی به قدری چشمگیر است که گاهی اوقات صدای برخی عناصر بازی را از پشت سر خود می شنوید و به ناگاه به عقب برمی گردید.

باتری و شارژ سرفیس بوک استوک

باتری سرفیس بوک استوک دارای ظرفیت ۵۸ وات ساعت است. این ظرفیت برای استفاده های روزمره مناسب به نظر می رسد، اما مانند بسیاری از دستگاه های دارای کارت گرافیک اختصاصی، در هنگام انجام فعالیت های سنگین شارژدهی آن محدود است. برای مشاهده عملکرد باتری، می توانید تست PCMark را با روشنایی ۱۰۰ درصد نمایشگر و وای فای فعال بررسی کنید.
برای شارژ این لپ تاپ، نیاز به آداپتور ۱۰۲ واتی خواهید داشت که از سوی مایکروسافت ارائه می شود. این آداپتور از طریق درگاه Surface Connect و با استفاده از اتصال مغناطیسی به لپ تاپ متصل می شود. حدود ۴۰ دقیقه طول می کشد تا نیمی از ظرفیت باتری شارژ شود، و برای شارژ کامل باقی مانده باتری، به حدود ۱ ساعت و نیم زمان نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید

دسته‌بندی