سرفیس و مک بوک دو محصول مشابه از دو شرکت معتبر مختلف هستند که ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران پیش از خرید این دستگاه ها با چالش هایی مواجه می شوند. در مقایسه سرفیس و مک بوک، نکته اصلی این است که هر دو به عنوان محصولات حرفه ای شناخته می شوند؛ سرفیس متعلق به شرکت معروف مایکروسافت و مک بوک تولید برند معتبر اپل است. در ادامه، با بررسی کامل، به مقایسه سرفیس با مک بوک خواهیم پرداخت.

مقایسه سرفیس و مک بوک از نظر طراحی

در مقایسه سرفیس و مک بوک از نظر طراحی، سرفیس پرو به دلیل طراحی شیک و پد لمسی، از زمان عرضه به بازار به محبوبیت زیادی دست یافته است. قابلیت حمل آسان نیز یکی از ویژگی های برجسته آن است که آن را از رقبا متمایز می کند. علاوه بر این، سرفیس پرو به عنوان یک تبلت نیز قابل استفاده است و لوگوی مایکروسافت در پشت آن همواره توجه بینندگان را جلب می کند.
جدیدترین مدل سرفیس پرو دارای ابعاد 278×208×9.3 میلی متر و وزن 880 گرم است. مایکروسافت در ساخت بدنه این دستگاه از آلومینیوم استفاده کرده است که طراحی مکانیکی کیبورد و پایه پشتی آن را برجسته تر کرده است. این لپ تاپ در رنگ های پلاتینی، گرافیت و یاقوت کبود عرضه می شود.
در طرف مقابل، مک بوک اپل با طراحی منحصر به فرد خود، وضوح بالا و نور پس زمینه، و آرم معروف اپل در پشت خود، توانسته است تحسین کاربران در سرتاسر جهان را جلب کند. جدیدترین مدل مک بوک پرو با ابعاد 304.1×215×11.3 میلی متر و وزن 1.24 کیلوگرم عرضه می شود. مدل های مک بوک در رنگ های نقره ای، مشکی و خاکستری در دسترس هستند.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه سرفیس بوک و سرفیس پرو

مقایسه سرفیس و مک بوک

صفحه نمایش کدام  سرفیس یا مک بوک  قوی تر است ؟

در مقایسه صفحه نمایش سرفیس و مک بوک، صفحه نمایش سرفیس پرو از ویژگی های چند لمسی و پشتیبانی از قلم سرفیس برای طراحی و نوشتن بهره می برد؛ در حالی که مک بوک چنین قابلیت هایی را ندارد. سرفیس پرو همچنین از Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. علاوه بر این، سنسور رنگ محیطی اضافه ای دارد که می تواند رنگ نمایشگر را بر اساس دمای اتاق تغییر دهد.
در مقابل، مک بوک با صفحه نمایش از طیف رنگی گسترده P3 پشتیبانی می کند. این دستگاه همچنین از فناوری True Tone اپل بهره می برد که مشابه ویژگی حسگر نور محیطی در سرفیس است.
در مقایسه بین سرفیس و مک بوک، کیفیت تصویر و اندازه صفحه نمایش به نفع مک بوک است، اما مک بوک از قابلیت لمسی پشتیبانی نمی کند؛ مگر اینکه اپل در آینده این گزینه را به محصولات خود اضافه کند. بنابراین، اگر نیاز به کار با قلم دارید، سرفیس برتری خود را در این زمینه نشان می دهد.

بررسی تفاوت مک بوک و سرفیس از نظر طول عمر باتری

بر اساس تست های انجام شده، طول عمر باتری سرفیس به طور کلی از مک بوک بیشتر است. مایکروسافت ادعا می کند که با هر بار شارژ کامل سرفیس، کاربران می توانند تا ۲۴ ساعت به طور مداوم از آن استفاده کنند.
البته طول عمر باتری در مدل های مختلف سرفیس و مک بوک تفاوت هایی دارد. برای مثال، مک بوک پرو M2 که یکی از جدیدترین محصولات اپل است، دارای طول عمر باتری حدود ۱۶ ساعت است. در مقابل، سرفیس پرو ۹ می تواند بین ۹ تا ۱۹ ساعت باتری را بسته به نحوه استفاده و شرایط مختلف تأمین کند. دقت داشته باشید که اگر قصد خرید سرفیس استوک را دارید، حتما از سلامت و طول عمر باطری اطمینان حاصل کنید.

مطالعه بیشتر: چگونه عمر باطری لپ تاپ رو بیشتر کنیم؟

تفاوت مک بوک و سرفیس

بررسی عملکرد پردازنده

در این بخش از مقایسه سرفیس و مک بوک، به بررسی عملکرد پردازنده این دو دستگاه خواهیم پرداخت. سرفیس پرو با پردازنده های نسل دوازدهم اینتل Core i5 1235U و i7 1255U به روزرسانی شده است. این پردازنده ها با گرافیک یکپارچه Intel Xe، عملکرد خوبی در ویرایش عکس و ویدیوهای سبک دارند و قدرت مشابهی به پردازنده گرافیکی در پردازنده Apple M1 موجود در مک بوک پرو ارائه می دهند. با این حال، مدل های بزرگ تر مک بوک پرو قدرت پردازشی دو تا چهار برابر بیشتر را فراهم می کنند.
در مقایسه سرفیس و مک بوک از نظر پردازنده، نکته قابل توجه این است که هر دو دستگاه برای عملکرد بهینه در حال حرکت طراحی شده اند. سرفیس پرو از پلتفرم Evo اینتل استفاده می کند که برای ارائه عملکرد قوی با مصرف انرژی کم و تولید گرمای کم بهینه شده است، در حالی که پردازنده های اپل نیز به عنوان یکی از کارآمدترین پردازنده های حرفه ای شناخته می شوند. هر دو دستگاه کمترین میزان صدای فن و گرما را تولید می کنند.

در مجموع، پس از مقایسه سرفیس و مک بوک، به نظر می رسد که ماکروسافت از همه نظر تلاش های خود را برای برتری دارد. همچنین سرفیس انتخاب محبوب کاربران ویندوز است.